Citrónová Kampánie

11.01.2016

Celá Itálie je samozřejmě krajem vinařů, o tom žádná. Ale citronáři se v Kampánii dokázali prosadit i ve vinařské konkurenci a symbolika žlutých plodů citroníků dokonce převálcovala vinné hrozny. Citróny na vás koukají ze všech stran, z keramických dekorací obchodů nebo informačních kanceláří, zdobí pouliční sochy a ve stáncích se suvenýry je najdete v mnoha variantách, třeba i v podobě mýdel.

Osvěžující citrónovou granitu vám nabídnou v každé kavárně a u stánků ji seženete třeba za pouhé euro. Vrcholem citrónových produktů je likér limoncello. Limoncello se vyrábí z citronové kůry, lihu a cukru. To pravé kampánské musí být z místní odrůdy citronů zvané limone di Sorrento. Citrony ze sorrentských svahů jsou prý tak dobré, že je můžete jíst samotné, aniž by se vám kyselostí stahovala ústa či jiné části těla. Limoncello má pochopitelně žlutou barvu a dosahuje síly 28 až 32 procent alkoholu. Někdo by ho zařadil do kategorie babského lízání, ale jako digestiv nebo přísada do koktejlů je ideální.

Carlo Mansi z městečka Minori má vlastní značku Limunciel a v čem se recept liší od jiných limoncell pochopitelně neprozradí. Ale žádná velká věda v tom nebude. Nejlepší věci jsou ty nejjednodušší. Kvalitní suroviny a poctivý přístup k nim.