Prefabrikovaná reklamní rodinka

Reklamní kreativci jsou sice lidé tvůrčí, mají to nejen v popisu práce, ale i v názvu, nicméně ani oni nezačínají na zelené louce, z ničeho, nevaří jen tak z vody. Doba je rychlá a vyžaduje kreativitu, ale taky pružnost. Krabicová řešení obsahují vyzkoušené modely a prvky, stačí je jen poskládat, přidat produkt, vlastní pointu a reklama se může točit. Základní reklamní sada Prefabrikovaná rodina I. zahrnuje tyto komponenty:

Model F1 - manželka a matka, žena v domácnosti, provedení blond nebo bruneta, věk 30+; zvláštní vlastnost: modrá krev

Model M1 - manžel a otec, pracující manažer, věk 40; zvláštní vlastnost: jak ucítí hamburger, jde za ním i přes mrtvoly

Model D1 - dcera, studující, provedení blond nebo bruneta, věk 14; zvláštní vlastnost: dokáže až trojnásobně zvětšit objem vlasů a řas

Model S1 - syn, žák základní školy, provedení blonďák nebo zrzavý, věk 8; zvláštní vlastnost: dokonale spaluje cukry

Model UG(f) - univerzální prarodič (babička & tchyně), provedení blond nebo šedá, věk 60+; zvláštní vlastnost: všechny její klouby vydávají červené světlo

Model UG(m) - univerzální prarodič (dědeček & tchán), provedení šedá nebo nic, věk 60+; zvláštní vlastnost: občas metamorfuje do animovaného subjektu

Bližší specifikace modelů

Model F1

Matka a manželka vypadá skvěle, i když právě vydrhla záchodovou mísu; kámošky pubertální dcery ji považují za sestru. Ženu v domácnosti natolik zaměstnává péče o hygienickou čistotu celé rodiny, že připravuje pokrmy jenom z prášků, což ale nikdo nepozná. Převážnou část dne pere prádlo, a to nejen svoje; specializuje se na totálně zaprasené obrovské plachty blíže neurčeného použití. Když veze děti autem, vyžívá se v nebezpečné hře na nenadálé prudké brzdění, při němž ze zadních sedadel vyletí dopředu bramborové čipsy. Pokud někam vyráží sama, pak jedině tehdy, když má své dny. To se cítí nejlépe, neboť je vybavena ultraabsorbčními vložkami. Kromě toho F1 nosí v kabelce dvoulitrovou lahev tekutého pracího prostředku pro případ, že by vložky nebyly až tak ultra. S kámoškami se setkává u instantní kávy a dlouze hovoří o tom, co jí radil její stomatolog stran výběru zubní pasty, což ostatní strašně zajímá. Jiné existenciálně zásadní téma hovoru se týká toho, zda její šaty jsou nové nebo opakovaně prané. Specializuje se i na poradenství ve věci vrásek nebo inkontinence. Na závěr výletu do společnosti spolkne espumisan, takže si může sundat ten divný žlutý vak, který měla celou dobu z neznámých důvodů připevněný na břiše.

Model M1

Otec a manžel se jako manažer moc nenadře, protože přichází domů ještě za světla a hned si v obleku od Baldiho a s diplomatickou taškou lehá do bazénu. Zřejmě už má všeho dost, zrovna mu zvedli splátky na hypotéku, protože už skončila fixace. Nic netušící rodinka se ale směje jak pominutá. Otec, jak může, hned se věnuje dětem. Se synem kopou míč do sousedovy zahrady zásadně směrem, kde má skleník. S dcerou se snaží připravit k večeři instantní kuře. Zasviní přitom horu nádobí, což manželku přivádí do slastné euforie, protože celé odpoledne přemýšlela o tom, že by si zase jednou ráda pořádně zařádila s tím novým jarem. Otec pak odejde do hospody, protože jedině tam je král, zejména, když pro sebe urve poslední pivo. Že vyschla pípa, až tak nevadí, větší tragédie je, že není mattoni. To jsou chlapi úplně na kaši. Koukají smutně z okna, jak kolem jede nějaký čudla, a klidně si řídí duster. Naštěstí se za ním přihasí kluk se sáňkami a vrazí každému coca-colu s mašlí. M1 jde domů s pocitem, že nevyměknul.

Model D1

Dcera miluje vynášení odpadků a venčení psa, protože obě aktivity pojímá jako velkou party s kamarády. Pijí u toho zásadně coca-colu nebo fantu. Předtím doma snědla dva tousty na prst namazané nutellou, protože se roztírá daleko snáz, obzvlášť když sklenici někdo vyndal včas z lednice. Pořád nemůže na dokonale vyretušované pleti najít žádné beďary, což je divné po všech těch éčkách, co do sebe cpe.

Model S1

Synáček zásadně vbíhá do kuchyně rozesmátý z venkovních hrátek a krmí se buď nadýchanou jogurtovou tyčinkou nebo kinder vajíčkem, aby se máma nemusela otravovat vařením; ostatně už ji zaměstnal tím, že s kamarádem rozmatlali čokoládu po celé ložnici. Když způsobí průšvih většího kalibru, přinese mámě bonborniéru merci a je to v suchu.

Model UG(f)

Univerzální babička si namaže klouby, přilepí si zubní protézu a začne makat, tančit a skákat jak kamzík. Zajímavé je, že na rozdíl od dcery či snachy, které jsou posedlé praním, UG(f) na to zvysoka kašle. A po požití mukosolvanu ani to ne. Nepoužívá mobil, protože jinak by mladým zavolala, aby ji vyzvedli na nádraží. Když ji tito nechají přespat u sebe doma, z vděčnosti ráno uvaří granko a nese ho synovi do postele, z čehož se všichni ohromně radují, snacha nejvíc.

Model UG(m)

Univerzální dědeček má rád procházky, zejména v noci vstává a courá po baráku, dokud mu ježíšek nepřinese extra velké balení prostenalu. To pak z vděčnosti připraví i snídani do postele. Model v animované verzi rád nakukuje F1 a M1 pod jejich peřinu. Krmí vnuka stejnými bonbóny, které cucal jako malý kluk. Asi je měl schované padesát let v šupleti. Když to UG(m) s bonbóny přežene a přijde na něj potřeba, s oblibou vyhledává kontejnery na listí v parku a podobně.

Všechny modely F1, M1, D1, S1, UG(f) a UG(m) se společně sejdou u vánočního stromu a poslušny svého mobilního operátora vypnou na chvíli své mobily, přičemž s údivem zjišťují, jak se kdo za ten rok změnil.